Medziročný nárast tržieb o 87 % v segmente mobilných zariadení jednoznačne deklaruje správnosť vytýčenej obchodnej stratégie
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Spoločnosť Huawei, popredný svetový dodávateľ riešení pre informačné a komunikačné technológie (ICT), dnes oznámila obchodné výsledky svojej
spotrebiteľskej divízie („Huawei Consumer BG“) za prvý polrok roku 2015.
Divízia Huawei Consumer BG v prvom polroku roku 2015 naďalej vykazovala pozoruhodný obchodný rast, keď celkové tržby dosiahli 9,09 miliardy USD,
čo predstavuje impozantný medziročný nárast o 69%. Tržby z predaja tejto divízie tvorili 32 % celkových tržieb materskej spoločnosti Huawei
Technologies v porovnaní s 24 % v rovnakom období minulého roku. Tržby z predaja mobilných zariadení firmy Huawei dosiahli v prvom polroku roku
2015 hodnotu 7,23 miliardy USD, čo znamená medziročný nárast o 87 %. Stalo sa tak vďaka úspechu stratégie divízie Huawei Consumer BG spočívajúcu
v zameraní sa na mobilné zariadenia strednej a vyššej triedy, ktoré prispeli k nárastu odbytu, ako aj k zvýšeniu priemernej predajnej ceny.
„Tento neuveriteľný nárast je potvrdením správnosti našej obchodnej stratégie ponúkať výrobky prvotriednej kvality, vďaka ktorým sa naše
predpokladané tržby za rok 2015 zvýšili zo 16 miliárd na 20 miliárd USD“, hovorí pán Richard Yu, výkonný riaditeľ divízie Huawei Consumer BG.
„Tak pozoruhodný nárast tržieb je výsledkom zamerania divízie Huawei Consumer BG na potreby zákazníkov a našej hlavnej stratégie ponúkať
inovatívne technológie v oblastí hardvéru a softvéru. S našimi dôslednými a veľkorysými investíciami do výskumu a vývoja je firma Huawei
predurčená stať sa v dlhodobom horizonte jedným z kľúčových hráčov.“
Rast predaja smartfónov Huawei prekonal rast celého trhu
V prvom polroku roku 2015 dodala divízia Huawei Consumer BG celkom 48,2 miliónov smartfónov, čo predstavuje medziročný nárast o 39 %, pokým
celosvetový dopyt po smartfónoch vzrástol v rovnakom období iba o 7 %. Predaj zariadení v strednej a vyššej triede zaznamenal medziročný nárast o
70 %, čo predstavuje 31 % celkového predaja mobilných zariadení a 42,9 % celkových tržieb. Tržby v strednej a vyššej triede sa zvýšili o 388 %,
zisk z tejto kategórie predstavuje 44 % celkového zisku.
Rapídny nárast tržieb v regiónoch po celom svete
Globálna stratégia spoločnosti Huawei naďalej podporuje stabilný obchodný rast v Číne a aj na zahraničných trhoch. Tržby v Číne vzrástli
medziročne o 124 %, niektoré regióny zaznamenali nárast tržieb o viac ako 40 %. Nárasty tržieb v jednotlivých regiónoch: západná Európa 45 %,
severovýchodná Európa 54 %, južné Tichomorie 41 %, severná Afrika 164 % a Stredný východ 48 %. Podľa GFK podiel Huawei na celosvetovom trhu
smartfónov počas prvého štvrťroku 2015 naďalej rástol a to o 6,7 % v januári, 7,1 % vo februári, 7,8 % v marci, 8,1 % v apríli a 8,8 % v máji.
Na čínskom trhu spoločnosť Huawei podľa GFK predbehla Samsung a Apple a získala najväčší podiel na trhu, a to v marci 12,9 %, v apríli 13,6 %, v
máji 14,1 % a v júni 15,2 %.